پیشنهاد سردبیر

تازه‌ترین گزارش دبیرخانه اوپک نشان می‌دهد بر اساس گزارش منابع ثانویه ایران در ماه اوت (مرداد- شهریور) سه‌میلیون و ۲۷۷ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که چهار هزار بشکه بیشتر از ماه ژوئیه ۲۰۲۴ (تیر- مرداد) بوده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک؛ تولید نفت ایران همچنان روی نمودار افزایشی حرکت می‌کند

گزارش منابع ثانویه اوپک نشان می‌دهد که در ماه اوت (مرداد - شهریور)، ۱۲ عضو این سازمان ۲۶ میلیون و ۵۸۸ هزار بشکه نفت تولید کردند که ۱۹۷ هزار بشکه کمتر از ۲۶ میلیون و ۷۸۴ هزار بشکه ماه ژوئیه است.

بر اساس گزارش ماه اوت اوپک، پس از عربستان با تولید روزانه هشت میلیون و ۹۸۳ بشکه و عراق با تولید روزانه چهار میلیون و ۲۲۸ هزار بشکه، ایران با تولید روزانه سه میلیون و ۲۷۷ هزار بشکه جایگاه سومین تولیدکننده این سازمان را حفظ کرد.

بر اساس گزارش منابع ثانویه، ایران در ماه اوت (مرداد - شهریور) سه میلیون و ۲۷۷ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که چهار هزار بشکه بیشتر از ماه ژوئیه ۲۰۲۴ (تیر- مرداد) بوده است.

بر اساس این گزارش، تولید هفت عضو این سازمان در دوره مورد بررسی با افزایش همراه بود که بیشترین افزایش تولید با ۵۷ هزار بشکه در روز، مربوط به نیجریه است. ایران، ونزوئلا و لیبی از توافق کاهش عرضه ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک پلاس) معاف هستند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک، قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه اوت، نسبت به ماه ژوئیه ۲۰۲۴، ۶ دلار و ۹۴ سنت معادل ۸.۲ درصد کاهش‌یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه اوت ۲۰۲۴، ۷۷ دلار و ۶۳ سنت ثبت شد. درحالی‌که این رقم در ژوئیه ۲۰۲۴، ۸۴ دلار و ۵۷ سنت برای هر بشکه بود.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۴، ۸۲ دلار و ۸۶ سنت بوده است. قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه ژوئیه ۲۰۲۴ به ۸۳ دلار و سه سنت برای هر بشکه رسید که ۶ دلار و ۲ سنت (۷.۱درصد) بیشتر از ماه ژوئیه ۲۰۲۴ است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک (سپتامبر)، تقاضای جهانی نفت خام برای سال ۲۰۲۴ با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه افزایش روزانه همراه خواهد بود. مجموع تقاضای نفت جهان برای سال ۲۰۲۴، ۱۰۴ میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه پیش‌بینی شده، درحالی‌که این رقم در برآورد گزارش ماه سپتامبر برای ماه ژوئیه بدون تغییر بوده است.

اوپک در گزارش ماهانه خود همچنین پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۵ روزانه یک‌میلیونی و ۷۴۰ هزار بشکه افزایش یابد و به مجموع ۱۰۵ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.